Första helgen hemma

Hejsvejs alla glada, sura, arga och helt underbara människor! Nu är man ju en StorSvegare igen och det känns för jäkla gött ska ni veta! Första helgen gjord och i fredags bar det av hemåt! Tänkte dra lite snabbt vad jag har gjort i helgen:
Lördag: Trerätters middag på Sandvägen med Göransson släktet (alltså mamma och hennes syskon minus en plus respektive och barn på det) avslutade kvällen med att spela Uno och mogen som min morbror är så kletade han Åsas (frun hans) stol med choklad, fina fläckar och det var ju rätt så roligt!

Söndag:Skotertur från mig till Sandvägen, plockade upp lilla Oliver och tog en liten vända. Han fick(gjorde det själv utan att jag märkte) gasa lite och drog iväg med världens skutt. Rädd som han blev satt han som ett lamm på skotern sen och jag skratta nästan på mig. Tur att jag hade hunnit sätta mig iaf och hann ta emot han!

Måndag: Var med Madde och ungarna hela dagen, drack kaffe, byggde ett dinousarieland med tidningspapper, tapetlim, burkar och kartong. Va ute och åkte pulka, Madde och jag åkte från toppen och flög åt fanders när vi kommer ner och hoppade i hoppet. Full me snö i ansiktet men lika glad var vi ändå. Känner mig dock lite öm i baken eftersom jag landade snett och satte mig på kanten av pulkan. Mm så gött!

Idag: Har presentkort på en klädaffär, så må kolla om jag hittar nå skoj. Säga hej till Helena och sedan dra till Åsa för att sitta där och ringa Poolen och försöka skriva ett vettigt CV. Funderar starkt på att skriva som muppen på reklamen. Ungefär: Emma är jätteduktig på att göra buketter. Så kort och bra, precis som dom vill ha. Eller?

Så nu ska jag dra, ha de gött!


Kommentarer
Postat av: Frida

Hej Emma!! låter som en bra första helg hemma :)

Två dagar på nya jobbet avklarat, gick bra, och jag kommer nog trivas, men det känns lite som man e på praktik och ska tbx ti skolan.. Hoppas du hittar något snart, annars får du börja smida på ditt egna- 50:s style!

Ha de fint Emma så hörs vi!

Kramar Frida

2012-01-17 @ 21:48:02
Postat av: Emma

Heej! Hehhe ja förstår de, men hoppas du kommer att ha det bra där! Ja, jag har skrivit upp mig som vikarie lite här och där,sen får vi se hur det går framöver!:)

Ha det bra själv!

Kram

2012-01-19 @ 09:45:02
URL: http://rockofroses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0